torsdag 16 april 2009

Tvättstugeinflytt

...pågår. Nu monterar Ola plåtskåpet som ska förvara div kemikalier o annat.

Idag har våra fäder varit här o fixat så vi kan tvätta i nya tvättstugan. Kör premiärmaskin nu. Verkar gå bra.

Igår var jag i la Stada o träffade syrran. Mycket trevligt men vansinnigt trött i fötterna. Ingen jacka blev det som jag tänkt heller men jag får väl klara mig med den jag har... eller kolla vidare.

Äntligen är det vår på riktigt också. Fast nu i veckan har det varit rätt kallt bara 10-12 grader på dan. I helgen var det betydligt varmare. Satt ute hos mina föräldrar o det var nästan för varmt i solen mot väggen. Gå i t-shirt var inget problem. Plockade blåsippor o lite vitsippor. Gissar att det är vitt i backarna nu. O då pratar jag inte om skidbackar...

Anton har varit sjuk nåra dar. Passande nog vaknade han med feber i måndags 38,2 på morgonen o en grad högre på em o han var emlig o ville bara sitta hos mig framför tvn o Drömmarnas trädgård. Jätteskoj. Han hade hosta på söndagen o var allmänt 3åring hela veckoslutet så det var väl på g då med för nu är han feberfri o glad kille igen. Skönt. Hostar inte lika mycket men snorar lite, inga mängder. Så nu kanske vi kan planera om besöket hos 2 v bebben som nu hunnit bli 3 v. Hedvig var namnet.

På påskafton var vi i Vintrosa o på vägen dit åkte vi förbi Mårten o Karolina o Ida fick påska för dem o tjuvtitta lite på hur han slängde ut sitt kök. Anton somnade i bilen så jag stannade kvar o vaktade honom. Sen åt vi god mat o satt i solen. Barnen lekte i trädgården. Pappa tvättade bilen o han o Tobias fixade med mc:ns läckande kylsystem. Åt lite mer god mat. O åkte hem med jättetrötta barn som somnade i bilen.

Påskdagen var vi i Lundby o åt god mat. Barnen cyklade o lekte i lekparker här o var. Anton var väldigt på tvären. O på natten blev han sjuk som sagt.

Nu är skåpet på väg in... bäst jag assisterar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar