lördag 12 december 2009

Sjukt barn

I tisdags när jag hämtade barnen var Anton väldigt trött. Ville sova för natten redan vid 17... åt just ingen middag. Men i onsdags på morgonen var han pigg o som vanligt... eller hur pigg man nu är halv 7 på morgonen när man varit vaken i en kvart...
Strax innan de skulle gå på middagsvila på dagis ringde de o meddelade att han verkade lite trött och hängig så de ville kolla att de var ok att han fick sova o så hade han visst klagat på ont i armen o näsan så hon undrade om han fått sprutan o om det inte kunde vara bihålorna kanske. Eh nej, sprutan tog han för över 3 v sen o barn har inga bihålor... Kanske kan bero på att han är täppt... Hör av er om han ff är hängig när han vaknar eller får feber...
Hörde inget mer. Hämtade som vanligt. Superhängig o känslig liten son, oerhörd ljudvolym på avd. "Men han verkar inte ha feber..." Kom hem o tog en temp på honom för jag tyckte han verkade varm... jo då 38.9....
Så... skaffa vik o ringa jobbet. Jag var hemma torsdag o Ola var hemma fredag.

Avboka barnvakten till fredagskvällen o gå själv på festen. Mycket trevligt fö. Kom hem vid 3 så idag är man lite sleten.

Anton är subfebril o vill just inte äta. Trött o behöver sova middag... hmm Jag tog med mig StrepA lådan hem... ska nog kolla... tycker allt han luktar lite misstänkt.
Blir det vab i veckan blir de jag som är hemma.... Ola går ju jour.

Idag städar vi. Jag har klarat av sovrummen och lekrummet. Tvättar. Ola ska åka med insamlingen. Jag ska ta hand om badrummet och toan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar