tisdag 18 januari 2011

Antons rum

Nu har vi börjat härja i Antons rum. Väggarna är nere, doshålen in till Idas rum är borrade. Dörren är riven. Lite matta ska bort innan vi kan börja med skivorna. Ny dörr är inhandlad och ikväll var jag o Anton till morfar o fick den anpassad i måtten till väggens tjocklek. Eller ja, morfar fixade det medan Anton lekte o jag pratade me min mamma. Trevlig kväll. Anton somnade i bilen på vägen hem vid åtta. Sov som en liten sten när vi kom hem.

Under dagen idag var svärfar här o hämtade kärran med allt skräp som blivit o körde den till tippen. Imorrn ska han o Ola åka o köpa skivor. Isolering o elprylar har vi. Vår elektriker äskade att få tillbaka sina saker men vi fick låna extraborren ändå.

Mattan ska jag riva när vi kommer hem imorrn. Ola o svärfar åker väl till Byggmax efter jobbet tror jag. Sen på kvällen får han väl dra el o börja isolera om han hinner med det. Sätta skivor blir antagligen på fredag sen em eftersom det väsnas så. Dörren behöver upp innan också så de inte blir sågspån i hela övervåningen o så man ser hur brett man ska sätta skivor.

Mål på söndag kväll att ha eldragen, isolering i väggen, dörren på plats och alla skivor uppe. Får väl se hur mycket vi hinner eftersom jag ska spendera söndagen i spa't på Loka brunn o Ida ska på simskola.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar