lördag 1 januari 2011

Gott nytt år!!!

Härligt.... Nya krafter. Nya ambitioner.

Eller?

Hur som helst. Vi spenderade nyårskvällen hos goda vänner. Åt o drack himla mumsigt. Var uppe alldeles för sent o senare (eller tidigare) hade det blivit om inte deras söta dotter tyckt att det var fisigt att bara vi fick vara uppe o sudda.

Barnen lovades få vara vakna så länge de ville vilket de också var. Anton däckade i soffan 15 min före tolvslaget, Ida var rejält trött men höll ut över tolv, somnade väl en kvart senare eller så. Vi sov gott till 10 taget idag. Lite loja. Svängde in hos mamma o pappa o drack en kopp o fick tröskeln till Idas rum hyvlad så dörren ska gå att stänga. (Nu passar den!)

Fick höra att lilla farmor är magsjuk. Usch o fy. Farfar hade i förtvivlan ringt o väckt mamma o pappa vid 9 då alla sängkläder o allt var slut... Vaaaad ska jag göra??! -Tryck på larmet!
Nu på em hade hon i alla fall fått behålla lite cola. Det dröjer väl inte förrän farfar får skiten han med. O vi vill INTE komma. Stackars.

Efter ett par timmar i mammas o pappas soffa o nyårskonserten från Wien så tog vi vägen om McD hem. Har mest slappat i soffan hela kvällen. Anton somnade för natten redan vid 18 taget. Ida la vi vid halv nio som vanligt. Sen piggnade jag till och nu har jag gjort bokslut för 2010 o budget för 2011. Så nu var den ekonomiska planeringen klar. Bara resten kvar. :)

Nu är det sova dags för oss med tror jag om det ska bli nåt gjort imorrn. Planen är att röja ur tvättstugan o skapa nån form av struktur och ordning där. (Och passa på att städa golvet ordentligt.)

Hoppas alla hade en underbar kväll igår och en lagomt loj dag idag. Imorrn kanske jag ska försöka få över lite jul- o nyårsbilder till burken också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar