måndag 18 maj 2009

Grovplanering kök

Nu brinner det i knutarna.

Idag var vår elektriker här o han är klar med sitt kök så han vill börja med vår el så snart som möjligt så han hinner klart tills han ska bli far... Och efter div telefonsamtal med våra fäder så ligger planen på att riva på måndag. O sen dra el veckan efter o sen har elektrikern 2 v själv innan min hantverkarfar kommer hem från semestern. Planen där är inte helt klar...

Men... idag är det måndag o den är nästan slut. Ola mäter vart hyllorna i tvättstugan ska sitta. Dessa ska förhoppningsvis inhandlas imorrn. Och monteras på onsdag/torsdag, beroende på sena jobbkvällar.
På torsdag är det planerat årets gullviveutflykt till Garphyttans nationalpark... verkar inte som maken blir med i år heller...
På fredag är jag ledig men Ola jobbar halva dagen sen åker vi till sommarstugan och kommer hem på söndag em.
Okeeeej, på måndag morgon ska köket vara rivningsbart... o på fredag åker vi. Jag har lite att göra... typ packa o packa o packa... Vaaar ska jag göra av allt?! Jo just, det var det Ola skulle fixa... på torsdag? Hmmm...

Sen är det lite saker som inte är inhandlat som är viss leveranstid på...
golv: ekparkett 2 stav, beställningsvara
Tak: sannolikt bara att åka o handla
vattenburen golvvärme: åka handla 2 eller 3 slingor?
fönster: ??? märke, typ? leveranstid ca 4 v

Nu ska jag visst tycka nåt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar