tisdag 5 maj 2009

Inskolning och föräldramöte

Idag var jag o Ida på Eklundaskolan för att titta o hälsa på nya kompisarna. Hon var bra blyg i början men det släppte efter en stunds ritande med nåra andra barn. Vi åt mat där också. I matsalen träffade vi hennes gamla fröken Lotta, stor glädje hos båda. :)

Nu på kvällen kom farmor o farfar över o la barnen medan jag gick på föräldramöte på Eklunda om hösten. Det var inte mycket klart om hur de ska jobba riktigt o inte vilka som kommer vara var i personalen. Det fattas 2 personal som kommer anställas snarast. Mer info kommer. Ingen inskolning på fritids kommer ske veckorna innan skolan börjar... där är jag tveksam o vi vill nog komma o hälsa på lite ändå. Ska höra om möjligheterna till det på överlämningssamtalet som vi ska ha. I o med att hon kommer utifrån o inte känner nån så skulle det nog kännas skönt för henne. Vore nog bra att få nån form av klasslista så man kan se om det är nån som man kan leka med i sommar med... får se. Ska prata med nuvarande dagis också.

Mitt i jobbet ringde Ola o berättade att Anton fått plats på Eklunda dagis. Med start i augusti. Kanon. Vi tackade ja med vändande post så nu är det visst bara att vänta på att personalen där kontaktar oss. Berättade för Ida när jag hämtade henne o hon glappade glatt på Antons dagis att han minsann också ska börja på Eklunda... ja, ok... Så var det gjort.

Ola jourar denna vecka. I söndags var jag ut o joggade på fm o sen på em var vi ut till Marieberg o kollade på golv. I måndags handlade jag en massa medan han la barnen. Idag var det detta. Imorrn ska vi till Kumla o shoppa skor åt barnen, minst sandaler åt Ida... o mäta o kolla om tänkta skor passar eller om de behöver nya. Torsdag är det jour igen. Fredag jobbar jag sent.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar