torsdag 21 maj 2009

Utflykt

...har vi gjort idag till Garphyttans Nationalpark. Fikat lite, gått en sväng. Var inte så mycket gullvivor som vi hade trott, överblommat redan? Massa maskrosor var det... men det har jag ju hemma med tyvärr.

Åkte ner till Vintrosa sen o fikade lite rabarberpaj. Åkte hem vid sex. Anton somnade i bilen o vägrade vakna. Pyjamas på o välling o sömnen, han tittade upp lite när jag borstade tänderna på honom o ville vara med o kolla Boli med Ida på datorn men då tog jag med honom upp. Annars hade han nog varit vaken än. Gosade lite i fåtöljen o han somnade på 2 röda o sover än. Lär vakna skapligt tidigt imorrn dock, gissar jag.

På fm var vi till Byggmax o kollade på deras parkettgolv o bytte en väggskena som var för lång. På vägen till mamma o pappa åkte vi förbi elektrikern o lämnade en nyckel o kod till larmet så han kan komma förbi nu i helgen när vi är i sommarstugan o dra en elkabel till spisen där den ska stå tillfälligt. Ola var upp till CO o köpte verktygstavla också o jag drog lite maskrosor.

Sen Anton somnade började jag plocka i köket o Ola håller på med hyllorna. Beställde hem pizza o Ida åt lite köttbullar sen igår. Hon somnade ca 20.45.

Imorgon ska vi åka ner.... Ola ska bara jobba lite på fm först medan jag packar... Inget är packat än men jag misstänker att jag hinner ändå.
Räknar med en tidig morgon. En fm där jag först packar bilen o sen köket. Laga o käka lunch o åka sen. Förhoppningsvis är barnen rätt trötta så de kan sova en stund i bilen. Sannolikheten för det är rätt god eftersom Anton somnade tidigt ergo kommer vakna tidigt o då blir dagen lång för honom. Ida eftersom hon somnade sent o kommer vakna tidigt eftersom brorsan gör det.
Borde försöka se till att Anton gör lite resultat på pottan också.

Packlista:
sängkläder, kuddar, handdukar
toasaker
typ 2 ombyten var
regnkläder
cykelhjälmar
sängbrädan
dvd, spel, bok mm tidsfördriv
kameror mm
blöjor mm
välling
färdgodis mm mutor
vagn?
mobilabredbandet
köttbullar
bröd
havregryn
kanel
bröd
skorpor

Ska jag sova kanske? Väntar på tvättmaskinen och diskmaskinen bara...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar