onsdag 29 juli 2009

Fönster beställda

Jepp. Elitfönster från Beijer blidde det. Kommer om 8 v. V 39. Ja, om 8 VECKOR! Suck

Idag har jag monterat massa lådor. O en av de två luckorna i bänkskåpet. Hörnbänkskåpet var krångligt att få dit gångjärnen så det pular Ola med. Nu väntar vi. Men det finns ju som vanligt massa att göra ändå. Det är ju inte klart riktigt i förrådet heller men det måste nästan bli klart i köket först. Svårt att måla golvet när det står en spis på den. Barnen roade sig med att slåss, se på film, kasta ner saker från balkongen o slåss under tiden jag monterade.

Sen åt vi lunch o spelade lite Fia med knuff. Efter det tänkte jag ta barnen till lekparken i Sveaparken men se dit ville Anton inte alls gå. Så vi gick vidare o hamnade i Oskarsparken istället. Där lekte de en stund tills farbror Blå kom o hämtade en man som låg o sov på en parkbänk bakom planteringen. Då ville de gå vidare. Så då gick vi upp på stan o passerade HM o handlade ett paket åt Felicia. Anton tyckte det var måttligt roligt men Ida hjälpte mig välja. När vi skulle gå hem ville Anton ha nåt att äta verkade det som eller möjligen dricka men jag hade ju inget med. Hem ville han då rakt inte gå när han förstod att det var dit vi var på väg. Men han övertalades med löfte om både cykel o bad...

Så när vi kom hem tog vi en sväng med Anton på cykeln på gatan. Sen gjorde vi rent poolen o började fylla den med vatten. Men undertiden tröttnade barnen o gick in o kollade på film istället.

Ola kom hem strax före 19 så då lagade vi mat o Anton var bra trött när vi skulle äta. Läggdax direkt efter maten. Anton somnade 21.30 o Ida vid 22. Vi tog ju sovmorgon imorse o gick upp först vid 9 så då blir det så.

Imorrn funderar jag på att ta med barnen på Ice Age 3, frågan är bara om Anton klarar att sitta stilla i 1,5 timme.

Helgplanen är ParkenZoo för tillfället... lösa sånna men ändå. Ska kolla på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar