torsdag 30 december 2010

Jul o så

Ja tiden den går som vanligt. Jul har de varit. Vi firade den som vanligt med att börja hos mina föräldrar, lunch, Kalle, paketöppning, fika. Åkte därifrån vid 18 taget. I lundby började vi med lite mera mat sen kom tomten, paketöppning, lek, barnläggning, prat över lite fika o läggdax. Jag la mig först somnade hela tiden så jag var inget roligt sällskap. Maken o svärisarna satt uppe till 3 eller så. Juldagen spenderade vi kvar i Lundby. Anton kräktes lite till o från men var annars pigg. Vid tvåtaget åt han lite o sen var han som vanligt igen. Ingen annan har blivit sjuk. Skumt.

Efter sen lunch åkte vi hem till vår törstiga julgran.

Annandagen röjde vi järnet här hemma. Rent o fint i alla vrår. Nu är det bara tvättstugan som ska röjas av och lite finish i Idas rum, sen kan vi börja i Antons rum. Han längtar. Han vill ha rött! Helst på allt överallt. Mamma är liten smula tveksam till förslaget. Nån form av kompromiss lär det bli.

På måndagen var jag med lillebror på Stadium för att leta alpinutrustning. Han hittade pjäxor bums o lite annat, själv hittade jag inget just. Jo jag köpte mig en plattång på Netonnet... var ju ändå där o bytte lillebrors kameraväska som saknade axelrem.

Nu i veckan ti o on har jag jobbat. Ola har åkt skidor med barnen (ti) och badat (on). Idag var det min tur att vara hemma o efter alla aktiviteter har vi tagit en lugn dag idag. Kollat film, pärlat, bakat lite...

Imorrn är det nyårsafton o vi ska ska till Mårten o Karolina o fira, sover över så vi kan inta lite alkohol bägge två. På nyårsdagen kanske det blir en sväng förbi mina föräldrar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar