måndag 17 augusti 2009

Första dagen i skolan

eller i vart fall förskoleklass. En lite pirrig tjeja hade jag med till skolan imorse. Vi lämnade Anton först efter en stunds lek... ledsen o arg blidde han. :(

Träffade alla barn o föräldrar på skolgården. Rektorn hälsade välkomna. Förskoleklassen fick varsin välkomstros av förebilderna (klass 6). Vi gick in o hade lite samling o upprop. 26 barn i klassen. Ut på rast.

Ida tyckte de var lite svårt att hitta nån att vara med så jag fick inte gå riktigt än. Hon lekte i alla fall bredvid de andra i klätterställningen o pratade lite med dom.

Vi gick in o de fick glass, sen var eg meningen att de skulle pyssla lite men tiden gick så de bestämde sig för omstuvning i schemat till fri lek. Ida visste inte riktigt vad hon ville hitta på o jag bad Marie-Louise att hjälpa henne eftersom nu var jag tvungen att gå till jobbet. Ida "blev lite ledsen men det gick över sen".

Eftersom vi var kort om folk på jobbet så blev jag beordrad att stänga dvs jobba till 17. Ola krånglade sig ur ronden och hämtade barnen ca 16 åkte hem o gav dem mat. Jag kom hem strax före 18. Åt lite o Ola fick åka tillbaka till jobbet för att diktera klart. Undertiden badade barnen o åt lite kvällsmellis, tandborstning o så kom Ola hem mitt i sagan. Nattning.

Imorrn blir det tidig morgon. Och full styrka på jobbet, hoppas jag. Nu ska jag snart lägga mitt värkande huvud på kudden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar