onsdag 26 augusti 2009

Tappade tänder!!!

Igår tidig morgon åkte den första ut. Den låg bredvid Ida på kudden när Ola väckte henne. Hon hade plockat ut den själv nån gång på efternatten. Sedvanligtvis stoppades den i ett vattenglas igår kväll och faktiskt så kom tandfen med en tia (inflation på det där?) på natten. Tanden bredvid gluggen satt nu suuperlöst o ho vickade på den större delen av gårdagen o idag. Så pass att den ramlade ut på melliset i skolan idag.
Tyvärr tappade hon den sen när de busade i den superstora vattenpölen på skolgården.

(Behöver jag nämna att ungen inte hade nåra torra ombyteskläder kvar och att hon gick hem i fleecebyxor och barfota i stövlarna? Samt att det har ösregnat större delen av dagen?)

Hon har sen, i viss maskopi med nån fröken på fritids antar jag, beslutat att försöka lura tandfen med en pärla istället... får se om tandfen går på det. :)

Bild på gluggen hann jag inte ta idag, det kommer nog imorrn.

Ikväll har jag varit hemma hos Idas klasskompis N och planerat kalas med hennes och två andra barns (H och E) föräldrar. Trevligt var det. Gott fika hade hon bakat. Så rent o städat att man får dåligt samvete. Ojojoj.

Nu har vi just ätit rostbiff med potatis, ärter och rödvinssås. Mums. Lyckades riktigt bra med såsen om jag får säga det själv. :)

Nu är vi trötta o ska soooova

Imorrn ska jag på ME&I party hos T. Ska bli skitskoj, får se om jag blir kvar lika länge som jag brukar. Ganska troligt... ;)

På fredag... på fredag kommer bänkskivan!!! Hurra!!!!

I helgen ska vi köpa kakel o så hoppas jag att min käre far hemskt gärna vill kakla en massa ganska snart. :) KÖK!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar