söndag 15 augusti 2010

Slut på helgen

Jaha... ännu en vecka stundar... Jourhelg för Ola, den näst sista på ett bra tag. Men skapligt oskoj ändå.

Igår hann vi ändå städa en hel del när han äntligen vaknat. Våttorkade större delen av huset. Nu är det plocka kvar... det ligger som vanligt saker o kläder lite här o där. Tvätta ska också göras, det ska det alltid. Sen är hallen uppe kvar. Jag vägrar bära tillbaka kartongerna med barnens urvuxna kläder tillbaka in på deras rum. Så det blir till att rensa eller trolla fram plats i förrådet på nåt vis.

Idag har jag inte gjort så mycket. Ola kom hem vid halv 10 då hade jag just gått upp. :) Snäll son lät mamma sova länge (o somnade ändå snällt före 21 ikväll). Snäll dotter fixade sin egen frukost. Vi år frukost, jag duschade medan barnen byggde tågbana, åt lunch, tänkte fixa muffins men de va slut på kakao o vaniljsocker så vi gick till coop o handlade det. Bakade muffins, kokade kaffe o väckte Ola vid halv fyra. Fika. Spackla lite o dörröppningarna. Svära lite över torktumlaren som bestämt sig för att inte torka tvätt. Slappa lite. Fixa middag. Bada barn. Lägga barn. *gäsp* Hur kan man va trött nu... har ju inte gjort nåt idag!

Idag var det i alla fall betydligt skönare väder. Bara 23 grader, igår var det 28 o superfuktigt. Jobbigt att storstäda då kan jag tala om.

Planer framåt:
nischerna på fönster o altandörrar ska på plats (slutet på veckan o i nästa v)
köpa färg 0502Y o finspackel
dessa ska målas
öppningarna till köket ska målas (samma färg)
boka om tandistid för mig
kolla upp klipptiden -22/9
göra o skicka ut inbjudningar till Idas kalas
förbereda detta kalas
TAKK börjar nästa tisdag 830

Nu ska det betalas räkningar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar