måndag 2 augusti 2010

Tillbaka på jobbet

Allt var som vanligt ung. Lite färre patienter på morgonkvisten. Få läkare, bara 4 i tjänst. Chefen åter. Lite rörigt blev det, jag o Adisa har ännu ingen gemensam struktur, men det löser sig. Det var ett ständigt -hoppsan, när man råkade kolla på klockan. Blir säkert bättre imorrn. Hon fick en massa plustimmar förra veckan o hade ett gäng sen innan också... så hon ska få sluta tidigt på onsdag tänkte jag o på fredag men det ska hon ju. O sen tänkte jag få sluta lite tidigare imorrn om det går. Fö lär jag ju börja kl 8 alla dagarna o inte 9 to-fr som jag brukar så jag har 2 timmar bara där.. så eg borde jag nog gå 1430 alla dagar... Skit samma det löser sig framöver. Nästa vecka kommer ju Eva också så då kan jag ju börja 9 om jag vill. Eller nåt, det är bra för det är första veckan på dagis/fritids för barnen o Ola jourar så jag får ingen lämningshjälp.

Nu försöker vi ställa om barnen från sommartid till dagistid... o det är inte så lätt när man själv är trött. Imorse vaknade Ida 7.10 o Anton 8 tydligen. De somnade 21.20 resp 21.10 ikväll. Försökte väcka Anton när jag gick till jobbet men det gick inte. Den ungen kan sova djuuuuupt han.

Igår var vi på ikea (ja jag vet, vi är inte kloka, lönehelg o regn...) köpte en sån skrivtavla som jag velat ha länge. Ola packade upp den idag o de visade sig att det är en skada på glaset. Så imorrn får de åka o byta den på fm. På em var det visst lek inplanerat med Lx2 med brasklappen om mamma A fick tid på spec MVC då så gick det ju såklart inte.

Full fart hela dan vill vi ha på barnen så att de är trötta på kvällen. Plus att de inte hinner gnälla så mycket pga trötthet på dan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar