tisdag 10 februari 2009

VAB

Är hemma med sonen som är alldeles för pigg för att jag ska kunna kalla honom för sjuk idag. Det blir dagis imorrn alltså. Vi var hemma igår med, var faktiskt helt underbart skönt eftersom det är så himla mycket på jobbet. Bara vara hemma o mysa med sonen, kolla på barnfilm o surfa... :)

Men nu klättrar han på möblerna så jag får väl ta mig i kragen o släpa min lekamen till korset imorrn... nåväl så hemskt är det väl inte men men... har ingen arbetslust just nu. Längtar till sol o värme. En solsemester vore inte alls fel!

Vi planerar semester i legoland till sommarn, en rundtur i Danmark kommer på köpet o kanske ett stopp hos vännerna i Skåne om de är hemma då. Har inte bokat nåt ännu, men det verkar som man kanske ska göra det snart. Vi hade planerat att ha semester när dagis är stängt så barnen slipper sammanslagningsdagis. Men det innebär att semestern ofelbart ligger under högsäsong... dvs dyyyyyrt! Betydligt billigare var det att åka innan månadsskiftet så vi kanske får lägga semestrarna lite omlott i år. Jag har ju dock en massa dagar sparade så om jag bara får vill jag ju ta 6 v sammanhängande semester i år. Kan jag säkert se mig i månen efter men det är värt ett försök. Hänger ju dock på att vi får anställa vikarie o den frågan ligger inte ens på min chef utan på chefens chefs chef... dvs landstingsnåttjottafräs... blääää

Ah, nu lyckades Nalle Puh fånga intresset på sonen... :)

Maken sover efter en intensiv jour inatt. Så det är bra om vi kan vara rätt så lugna o tysta åtminstone ett par timmar till. Han jobbar inte inatt men natten därpå. Verkar ju helt galet o vända på dygnet 3 gånger fram o tillbaka samma vecka. Varför inte lägga 3 nätter i rad så det går att vända helt o sen vända tillbaka?

Snön ligger i drivor ute. Det är så fint! Bara solen som fattas o så skidbacken såklart. Solen sken som bara den igår men då jag tänkt ta mig en skön em prommis med sjukling i vagnen så somnade han i famnen på mig inne o fick fortsätta sova i vagnen inne.. så det blev en snabbis till dagis med suuuuur son bara lite senare. Uhuhuhuh hela vägen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar