måndag 10 maj 2010

Det knallar och småspringer

... vad tiden går. Anton pratar mer o mer spontant. Det går inte att dra ur saker o så från honom, han svarar liksom inte på uppmaning men senare kan det komma en mening med avsett sak i. Färger kommer nu... undrar om de pratat om det på dagis? Svart, vit, blått, grönt... ja o så rött då... som ju envist kallas Ba!
dats = plats (som i min plats eller jag får inte plats)
jöjö = cykel
Jäjä ajaj dääe *harkel* (Adam har ont i halsen)
näääe jaja dä, e min dats (nej hjälmen ska inte ligga där, det är min plats)
Ja lill a jaja (jag vill hålla handen)

Ida cyklar allt mer obehindrat, ibland är det lite svårt att starta men stanna går fint. Imorse vinglade hon in i kantstenen på uppfarten o välte men det gick fint ändå. Klarar att åka nedför trottoarkanten.

Vi var o badade i söndags på Eyra. De hade sina googles på så Ida tordes sig på att doppa hela huvudet o det flera gånger. Försökte simma lite under vattnet också men det var jobbigt att hålla andan.
Anton var ju i med puffar o flythjälp o då klarar han sig själv i vattnet... hundsimmar. Men efter fikat trodde han väl att han kunde simma. Knatade kavat mot bassängen. Vi hojtade att han skulle komma o sätta på sig puffarna igen... men nej det ville han inte... Han gick i (här ser mamma vad som kommer hända men hinner inte ända fram) o hoppade från trappan som han brukar... blubb blubbb.... kom upp själv o vände tillbaka mot där han kom från (braaaaa!) så jag fångade bara in en arm o drog in honom lugnt o stilla, ingen blev rädd. Men han konstaterade att han nog skulle ha sina puffar ändå. :)

På jobbet idag var det verkligen skitmycket o vi slet kan man väl säga. Egentligen, för att det ska synas att vi inte hinner med så borde man låta det bli kö. Men det blir det ju hur som helst ändå... om än inte så lång. Men men kö så menar jag typ 1 timme eller så. Plus att om vi jobbar med normaltempo (som man borde eg) så obstruerar det hela mottagningen o hindrar flödet. Det klagas på att vi är flaskhals... Ja!? Nyhet? Vi är inte fler än vi är. Vi har inte större än vi har. Vi kan inte ta in fler fortare än nu. Fått svar från B så nu vet jag vem som leder PK-projektet... ska bara hinna maila honom.... hur gör man det när man inte hinner gå o kissa/dricka vatten?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar