tisdag 4 maj 2010

gäääääsp

Men såå trött kan man ju inte vara... folk kan ju börja tro att jag är gravid.. o de är jag ju (som sagt) inte.

Verkar som att det är lite svårt för mig att hämta upp Hb:t igen. Har ju kännts så här sen givningen. Brukar bara ta nån dag så är man piggare igen men inte nu.
Hade 137 vid givningen o brukar sjunka ca 10 enh o hade ff 127 igår. Tog ett ferritin som jag fick svar på idag, det var 20 (15-150)... så det ligger ju lite i underkant. Konsulterade dr M på jobbet. Han rekomenderade järntabletter någon månad kanske två och sen järn i samband med mens och till givningar. Ja väl... vi kör väl så då så får vi se. Knapra knapra...

Mer te mer te mer te.

Idag var barnen trötta också. Vi var ute till 1710 efter vi kommit hem. Jag klippte häcken från helvetet och de lekte o busade o slogs som vanligt. Kom in fixade lite rester till de hungriga slagskämparna och började med vår mat. Boli kl 18. Ola kom hem. 1820 tittar jag till Anton då sover han djupt. Pyjamas välling o borsta tänder, ingen reaktion, upp till sängen... ZZZzzzZZzzzZz
Ida var då vaken men jag tittar på henne vid 1920 så sover hon... Olas tur. Väcka borsta tänder läsa saga. Han läser med henne nu men snart så sover även hon igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar