tisdag 25 maj 2010

Mera övertid

Jo då så att ehh... 6.15 i måndags morse fick jag ett sms. Kollegan som varit i Spanien har blivit sjuk o hade kommit fram till att hon var för sjuk för att gå till jobbet denna dag. Bara att ringa svärmor o be om hämtningshjälp och slänga sig iväg för att hinna öppna. Kom samtidigt som E. Hade massor att göra hela dan. Lugnade sig på em. Stämplade ut vid 17.03 eller så.
Idag öppnade E så jag kunde ta det piano på morron. Jobbade till 17.08. En lugn dag. Sköööönt. Hann snacka lite. Chefen var tillbaka o kom in o bokade om våra samtal som vi skulle haft idag. Tur de för de hade jag helt glömt av. Ups.
Imorrn är A tillbaka o vi kan andas ut någorlunda. Behöver i vart fall inte jobba övertid.
Får se hur länge kollegan behagar vara sjuk. Känner jag henne rätt lär hon komma på sin halvdag på fredag oavsett hur hon mår. Jag vill INTE bli sjuk.

Chefen tackar ödmjukast för att vi ställer upp. Ja?! Vad har vi för val? Men tacksamhet betalar som bekant inga räkningar...
Visst ska det vara kval på sån här övertid? Vavavava?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar