lördag 12 september 2009

Födelsedagskalas

Har vi haft idag. Ida o 3 tjejer till i klassen hade gemensamt kalas i skolans matsal. 10-12 idag. Vi bjöd på välkomstdrink, glassbuffé, lekar, presentöppning, mera lekar, korv me brö, mer lek, fiskdamm.

Sen gick vi hem o shoppade käk på McD, drack lite kaffe/te o dog på soffan en stund. Tröööött!

Jag o Ida var o handlade för morgondagens kalas. Fick med oss en bollkryss också som nu är fin på trappen. O så hämtade vi häcksaxen i Lundby. Ola klippte häcken medan jag langade in i kylen, diskade o lagade mat. Anton däckade i Olas knä kort efter maten. Jag läste för Ida o sen ramlade hon i säng hon med, 2030 utan prut. Jag har inte lyckats resa mig ur soffan heller. Seeegt idag. Ola har röjt köket.

Vi måste
plocka undan allt skräp o leksaker mm (ja ni vet hur det brukar se ut)
dammsuga
svabba lilltoan o byta handdukar
få plats med bordet så vi kan sitta o käka...
o ja, laga maten

Men det får bli imorrn. Ingen lång sovmorgon då heller alltså. Men kanske lite längre än 630... *gääääsp*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar