lördag 26 september 2009

tätä

= törstig

Den va lätt va?! Men om man samtidigt blir meddragen ut i köket (erm tvättstugan) o sonen pekar på muggarna så klarnar det. :)

Idag har han varit utan blöja hela dagen. Ingen olycka. Alls! Vi var tom till Skopunkten (jo hans fötter verkar inte ha växt nåt sen i somras så skorna får passa ett par nya stövlar blev det) och Ikea (blev lite grejer till köket) med diverse utbrott och en liten olycka i rutchbanan som resulterade i blodvite och fläskläpp (och väldigt ledsen son) men torrt i byxerna... Duktig kille!

Med lite köttbullar i magen sen vi kommit hem var han glad igen.

Jag har skrubbat kaklet i köket från fogrester. Torkat av o så. Sen flyttade vi in kyl o frys på sina platser.

Imorrn kommer Mårten och kopplar in hällen och monterar eluttag och spotar under överskåpen.

Nere i Bor ligger dörrarna klara. Svärfar o ditomor hämtar dem nästa helg vad jag förstod.
Fönstren vääääntar vi på... var det v 41????

Det tar sig.

Nu till veckan skulle pappa fixa med bilen o besikta den o sen jobba i Kga to-fr (de var visst bortresta då så han får jobba i fred). Vet inte om han skulle hinna hit nåt. Han var här ända till sent i fredags typ 19 eller så. Vattenkopplingen läckte o krånglade. Suur pappa. Lite kaffe o macka så steg humöret lite så han gjorde klart. Trööött sen... fick med sig whiskyn hem också... kunde han behöva tyckte jag. O humöret åkte upp nåra grader till... :) Kram på dig pappa. Du är bäst.

Anton fick en liten mjukiselefant på Ikea. Så jag visade honom tecknet för elefant, då körde han vidare på båt... ja en båt. Kommer du ihåg boken? ... jodå nästan det gjorde han. Han vill. Det är skoj.

Imorse fick jag sova till 10! Sköööönt. Anton kom över 6.20 o knölade en del till 8.20 då jag kollade om han var vaken på riktigt vilket han var. Då fick han väcka pappa o be honom göra ällä. Det var han inte sen att göra heller. Sen har han varit superpappig hela dagen, även när han slog sig. Men när det skulle sovas o killas ryggen då var det mamma som gällde igen. Om mamma inte duger på hela dagen då kan väl pappa duga på natten också, tycker jag.

Natten till igår kom lille busen över tidigt redan vid halv 2 o låg sen o pillade på mig hela natten så jag var skapligt trött igår, därav den lite långa sovmorgonen också.

Nu har Ola linoljat bardisken klart tror jag. Dags för sängen. ZZzzZZzzzZZzz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar