lördag 5 september 2009

Lördag

Hemma från Bredsjö igen. Det var rätt ok denna gång faktiskt. Brukar var så späckat schema att man inte hinner snacka med folket men nån chef har nog tagit till sig kritiken från fg år. För i år hade vi kafferaster om 30 min o luncher om 1,5 timme. Ingen aktivitet på kvällen utan häng i puben. Lagom diskussionsnivå på grupparbetena. Helt ok väder var det också.
Jag hängde lite med sjukgymnasterna på kvällen. De delade hus med mig. Satt vid samma bord på middan... o hängde i baren sen. Trevligt.
Annars flöt jag omkring o försökte sitta med olika folk mest hela tiden. Trevligare att prata med andra som man inte pratar med varje dag.

Här hemma hade allt gått bra. Farmor hämtade barnen och Ola lyckades ta sig från jobbet i hygglig tid.

När vi kom tillbaka till stan ösregnade det så jag var skapligt blöt när jag cyklat hem.

Pappa o svärfar har varit här o kaklat en del, men det är inte klart än. Väggen under bardisken är kaklad o så är det kakel på väggen över spishällen o en bit över bänken i hörnet. Nästa vecka ska pappa laga tak i Karlskoga men om det blir skitväder så att det inte går så kommer han hit istället. Så vi hoppas på skitväder hela veckan. :)
Snyggt blir det!

Idag har vi varit i Lundby och firat svärmor som fyllde år. Jag körde dit resten av familjen vid lunchtid o sen åkte jag o fixade lite presenter till Idas födelsedag o storhandlade. Var tillbaka vid 17, åt. Strax innan jag kom busade Ida o Anton så de råkade krocka med huvena så det var lite puttigt när jag kom. Anton vägrade äta o ville inget. Fick tillslut en hårdmacka i pappas knä o efter ett par tuggor började ögonlocken bråka med honom. Han fick i sig den hårda o nästan en hel mjuk innan han somnade till på riktigt. Strax före 18 la Ola honom i sängen. Vi åkte hem halv åtta. Anton soooov. Ida var jättetrött o somnade direkt efter tandborstning ca 20.
När ska man tro att lille sonen vaknar o tycker det är morgon imorrn då? 6? Huuu... Skulle dessutom gissa att han kommer vakna o va hungrig o törstig innan dess med.

Idag har han gått hela dagen utan blöja. På vägen till Lundby eller strax framkomna, vet inte riktigt så blev det en olycka annars har han varit torr. Det tar sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar