onsdag 16 september 2009

Kalas, kök och logoped

I söndags var det kalas för släkten. Började laga maten redan kl halv 11. Hann nästan klart tills de kom kl 14. Färsbiffar med gourmetsås och pressad potatis och vanlig blandad sallad till det. Kladdkaka och glass till efterrätt. Allt anpassat för farfar som inte kan tugga så bra. Men han valde att inte komma. Ville väl inte äta publikt vad det lät. Eller också tyckte han att det var rätt skönt att rå sig själv en stund. Nåväl, gott var det i alla fall. O farmor var nöjd hon med, fast hon fick strösocker istället för bitsocker till kaffet. Bitsockret är nedpackat. Hade ju inte tänkt att ha köket nedpackat såhär länge jue.

Leif hade inte sett till dörrarna ännu så de verkar inte bli klara före utsatt tid i alla fall. Spelar ju inte så stor roll kan inte köra in dörren i köket förrän fönstret kommit i alla fall. O fönstren kommer v 41. Sååå segt. Asless på detta är vi nu.

Pappa kaklar inget heller utan håller på med taken i Kga... som tar längre tid än beräknat... Hört den förut? Jovars nån gång kanske... Jaja... Han sliiter så det är väl ok.

I tisdags kom stenhuggaren och bytte ut bänkbiten som vi reklamerat, bra blev det o vi fick behålla den felaktiga. -> bord nån gång på tiden.

I tisdags var Ola o jag hos logopeden i drygt 1 timme. Pratade om tecken som stöd o lite så. Vill ni läsa om det så finns det på teckna.se
Vi ska alltså använda lite tecken som stöd för Antons spåkutveckling, ett sätt att ge honom lite fler ord o sätt att utrycka sig. Försökte lite på kvällen när jag la honom o läste saga o så. Han nappar lite i alla fall men sen var han nog för trött. Tror att de gör nåt på dagis för han tecknar nåt på kinden som jag inte förstår. Han gjorde det när han tittade på tv på datorn. Min tolkning är leka eller äpple men det stämmer inte med sammanhanget o han svarade inte när jag försökte tolka det så. Måste höra med dagis. Annars gör han katt. O så nappade han på båt o bok. Man får väl ta lite i taget.
Logopeden skulle ta kontakt med dagis o specialpedagogen nu o prata ihop sig o sen skulle vi få komma tillbaka igen nån gång i oktober.

Idag jobbar jag på Vivalla. Rätt lugnt är det måste jag säga. Lite rörigt imorse men inte farligt många som skulle ta prover alls.

Ikväll är det föräldramöte på dagis. Nån av oss ska gå, får väl se vem det blir. Är rätt trött, hade lite svårt att sova när jag skulle hit o röja idag. Vaknade då o då. Anton sov dock i sin säng hela natten inatt! Var in till han ett par gånger vid 23 taget, la mig där en liten stund för han hojtade lite i sömnen. Men sen vaknade jag inte förrän när Ola gick upp o då var han ju inte hos mig... konstigt. :)
Hade varit bra att gå båda men farmor verkade inte så pigg på att lägga barnen så det får gå ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar