tisdag 1 september 2009

Sjuk, logoped o kakel

ja, inte så farligt men fasligt förkyld. Dimma i huvet. Ingen feber dock så jag jobbar på som vanligt o imorrn ska jag med jobbet till Bredsjö. Bra med lite avbrott i vardagen men det brukar inte vara så stimulerande. Tyvärr.

Anton var ju hängig i helgen o hade lite feber i lördags men har ju varit pigg sen så jag vet inte riktigt var dimmigheten kommer sig av.

Idag har Anton varit med pappa (som tog flexledigt hela dan) till logopeden. Vet inte riktigt vad de kom fram till mer än att vi ska tillbaka tillsammans med utan Anton 15/9 kl 16 så vi kan prata lite mer.

Efter logopeden och ett litet besök på CO för att köpa lampor hämtade de Ida i skolan som var på utflykt till Totteparken så det blev långpromenad. När Ola sen ringde till Kakeldags (som vi var på igår o kontraterade att de hade kakel som vi ville ha, vilket ju Bauhaus inte hade) för att meddela hur mycket vi behövde ha så säger människan han pratar med "men 4 paket har jag ju här" Jaha men va bra då hämtar vi dem. Sagt o gjort o lite fog fick det bli också. Så nu är det bara för pappa att komma och kakla järnet här to-fr. Får se hur långt han hinner med det.

Fakturan på bänkskivan har kommit också. Skoj skoj. Vi har dock reklamerat den mindre skivan på hurtsen eftersom den inte har nåt överhäng o dessutom inte ligger an mot väggen. Det ska ju inte vara nåt kakel där. I innerhörnet i köksdelen så glappar det en del o skivdelen där verkar vara något roterad åt fel håll sas så det skulle de kolla på när de ändå kommer ut. O det trodde de att de skulle kunna göra här i veckan. Betalar inget förrän jag är nöjd. Basta.

Idag träffade jag en patient som sannolikt har influensa. Najs. Väntar bara.

Planerade för att åka ut o shoppa lite presenter till Ida efter jobbet idag då Ola var hemma med barnen för en gångs skull men jag dog i soffan när jag kom hem o nu tar jag sats för att orka laga mat så det blir inget shoppat idag. Dessutom är det apavarmt, soligt o väldigt fuktigt. Blääää! Vill inte ha det idag. Orkar inte vara ute.

Nää lite lax står o väntar på mig. Ola har diskat mastodontdisken och nu klipper han gräset. Han är också lite förkyld men verkar inte lika dimmig som jag. Barnen busar o härjar i vanlig ordning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar