tisdag 17 november 2009

Barnen är vaccinerade!

Ja, vi fick det överstökat igår trots allt.

Jag var ju på massage kl 14 så vi kunde inte åka dit o köa i förtid som typ hela Örebro gjorde. När vi sen kommit hem, Ola slutade tidigare o hämtade barnen så vid 15.30 kom det rapporter i via anhöriga om att vaccinet inte skulle räcka o att det var trafikkaos på platsen. Vi avvaktade lite o vid 16.30 kom det i radio om att det inte skulle räcka till alla som stod i kö redan. Skit tänkte vi. Farmor åkte tillbaka till jobbet. Farfar lyckades köa sig fram o få sin dos ung då. Sen åkte han upp till farmor på jobbet en stund o efter ett tag ner igen för att kolla. Ringde oss vid 18.40... det finns 120 doser kvar o är ingen kö. KOM! Så vi slängde oss i bilen o åkte. 5 min innan han ringde så ringde min far om att han var på väg hit med vår frys som varit på sommarkollo hos dem. Så jag ringde pappa när vi var på väg o han kom dit också.

Fick vänta en liten stund därinne, typ 3 före i vår kö. Anton blidde ledsen... aj där! Ida sa aj men grinade inget. Idag på morgonen har båda lite aj i armen... Ida klagade lite över ont i pannan också men det kan vara att det är tidigt på morgonen o hon är trött bara.... får se om jag blir ringd av dagis/skola idag.

Dags att åka till jobbet nu. Bil idag så jag har lätt att hämta dom om det behövs.

1 kommentar:

  1. Om jag vetat det hade vi kanske oxå släng oss iväg :) Jaja det får bli idag eller imorgon på BVC istället.

    SvaraRadera