lördag 14 november 2009

Födelsedag

Hipp hurra, jag fyller år idag!

Har haft en bra dag. Fick sova till efter 9 då övriga familjen kom o "väckte mig" med paket. Åt frukost. Duschade i fred. O började fixa med maten vid 12 då Ola tog med sig barnen till Ica för att stödhandla lite. Kl 14 var maten klar och gästerna anlände.
Vi bjöd på:
Huvudrätt_
Helgrillad fläskfile med klyftpotatis, limesås, kantarellsås och en blandad sallad med tillval av fetaost, soltorkad tomat o vanlig tomat. Till detta serverades ett rött Merlotvin alt NorrlandsGuld samt vatten med eller utan bubblor. *mums*
Efterrätt:
Kladdkaka med en klick grädde och kaffe eller te

Tyvärr verkade lillebror inte alltför pigg o blev hängigare o hängigare... hoppas han mår bättre snart och att det inte är knorrsjukan. Gillar inte riktigt ev smittexponering av mina ovaccinerade barn. Själv utsätts jag ju dagligen i jobbet o har inte blivit smittad än så det är lugnt. Barnen ska vaccineras snarast möjligt.

När gästerna åkt vid 17 var det dags att fylla diskmaskinen och tvättmaskinen o plocka undan. Sen har jag druckit sådär en 4 koppar te o busat med barnen.

Sen en liten stund är barnen sovandes i sina sängar o jag slappar i soffan. Vad ska man hitta på nu då?

Presenter fick jag...
objektiv SIGMA 70-300 mm MAKRO *Nice*
1000 kr till nåt mysigt... typ spabehandling... *nice oxå*
presentkort på HM *går alltid åt*
Tack o puss på er

Recept på limesåsen
ca 3 dl turkisk yoghurt
0,5 tsk honung
1 tsk sambal oelek
skal av en hel och saften av en halv lime
Gifte sig väldans bra med salladen, fetaosten och den soltorkade tomaten... mumma. Är säkert god till grillat ute på sommarn med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar