söndag 31 januari 2010

Bullbak och fikabesök på andra sidan stan

Gissa vad?!
Det snöar. Igen.
Det är ju så att jag gillar snö. Jag gillar att det är vinter på riktigt. Faktiskt. Mycket hellre det än slaskeplask fram till mars. Men käre kung Bore. Det räcker med snö nu. Det är svårt nog som det är att ta sig fram här. Och det råkar vara så att min favoritsysselsättning kl 7 en måndagsmorgon INTE är att skotta 2 dm nysnö. Basåattnivetliksom.

Idag vaknade jag av att en liten typ med trassligt hår o iskalla fötter kröp ner under mitt täcke o vägrade ligga still. Filmen Bilar är bra.... slumra 2 timmar i soffan. Frukost. Titta ut på den molnfria himlen och snön i solen, termometern visade på-13.4. Vi bakar bullar idag. O städar huset. O kör 4 maskiner tvätt. O .... lunch till barnen. O grädda bullar. O oj ska vi vara borta om 30 min, maten är klar om 4... hejohå vad det går. Iväg till S o J o fika. Trevligt. Knata sig omkring lite med liten H. Låta liten H inspektera halsbandet för dagen.

Hem o läggning för barnen. Städa klart. Ringa systeryster. Nu ska jag fundera över när jag lämpligen åker o träffar söstrami.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar