torsdag 7 januari 2010

Om ditt o datt

Rätt nyss hemkommen... nåja det var väl en timme sen ung... Barnen o Ola är hos farmor. Ida ringde nyss o bad mig sätta igång med maten. Så de gjorde jag. Bra me mat som kräver typ 5 min insats o lagar sig själv sen. :) Gott blir det också.

Idag var det också lugnt på jobbet. M skickade in pat till akuten på löpande band. DVT? Infarkt? Fraktur? App?
Tog en fika innan jag gick hem för ovanlighetens skull.

Snön har inga planer på att försvinna den närmaste tiden i alla fall. Bra de. Men det måste inte vara så vansinnigt kallt tycker jag. Natten till igår var de -28,4 grader här i stan. Idag ligger det på -10 ung. Räcker det inte med -5 så man kan vara ute också? Annars får det gärna vara snö så det så. Inget slaskande tacksåmycket. Ja ok... framåt slutet på februari kan de få slaska bort EN gång o sen bli vååååår. Ja, just så pang bom tack.

Igår slängde vi ut granen. Skönt att bli av med allt barr... nästan. De andra sakerna får vara kvar ett tag till. 20e dag Knut eller så.

Igår kväll spontaninbjöd vi Jenny o Viktor på pizzamiddag. Trevligt värre. Mätta blev vi. De var kvar till 23.30 ung. Bara bra. Avundsvärd matlåda hade jag idag. :) "tror du att den där står kvar när du kommer tillbaka?" (skulle på toa) "är du säker på att du orkar hela den där?" *suktande blick* mmmmmmm

På trettondagsafton hade vi köksinvigning för familjerna Sandin, Gunnarsson och Göransson/Ericson. Det bjöds fläskfilé under smördegstak med ris och blandad grönsallad, sen lite glass till efterrätt. Soprent i faten. Hoppas alla blev mätta o nöjda. Jag knatade runt med Hedvig som skulle gå gå gå och gosade lite med Felicia som inte var på sitt bästa humör. Maxen busade runt alldeles för egen maskin. De små raringarna ville inte somna som planerat så vid 21 var vi själva igen. Hade velat prata lite mer med de vuxna men bebisgos är bebisgos. :)
Vi avslutade kvällen med ett parti Sverigespel. Jag vann! (brukar få råspö)
Trettondagen fick jag dåndimpen när jag vaknade kl 11 (!!!) Sköööönt. Men inte tusan kunde jag somna på kvällen. Så imorse var jag lagomt piggelin... tur att jag inte började 8. Mötte herr Göransson på vägen till jobbet.

Har promenerat till o från jobbet hela veckan, skönt, fast lite kallt.

Nu kommer resten av familjen hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar