lördag 30 januari 2010

Hindersmässa

Ida o jag var upp på mässan en sväng idag. Kallt som tusan o skojiga leksaker (läs:billigt skräp som går sönder så fort man kommer hem) överallt. Köpte lite godis o varsinn mössa till barnen. Sen frös vi o ramlade in på HM, blev lite kläder till lilla damen. O sen till BR där vi köpte present till Anton från Ida (Lego frontlastare) o så skulle hon få nåt själv. Kollade runt både ett o två varv men kunde inte välja nåt som inte kostade en förmögenhet. Bryta ihop lite... paus på Gyllene Måsen o med betydligt gladare miner gick vi till Liten blir stor istället. Ett varv där resulterade i ytterligare saker till önskelistan o nåra ark bokmärken o klistermärken som är hett villebråd för byteshandel i skolan. Nöjd Ida.
Via CO hem till lugna vrån, sen har vi inte orkat göra så mycket mer idag.

Medan vi var på stan var Ola med Anton i pulkabacken o de gjorde ett pitstop på Gyllene Måsen de med. När vi fikat lite hemma drog de iväg till Willys. Ida o jag slog in Antons paket.

Nu har barnen ätit köttbullar o makaroner o en hög chips. Anton lyckades tappa sin skål så vi har dammsugit lite också. Läggdags för barnaskaran o så middag framför Robinson på chase play för oss. Skogssvampgryta på fläskfilé blir det idag.

Ska lämna återbud på logopedtiden o önska em tider istället. Schemat gjorde jag som så att jag spred tiden på alla dagar...
8-15
8-1430
8-1430
8-1430
9-17

O så får de bli tills vi vet nåt mer om S o så. Det skulle utvärderas 31/3 sa chefen. (Gissar att det eg är en anställningsteknisk grej o att han inte får överanställa så för längre tid.) E pratade om att lägga om sitt schema o jobba på em... hur hon nu menade då vet jag inte. Sen gick hon helt sonika 11.25 så Eb fick vackert stanna till 1210. Lyckades ta lunch 12.17 så jag hann tillbaka o göra klart diabetikern till kl 13. Sen var det smådroppande på em tomt, efter 1615.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar