måndag 18 januari 2010

Så var det måndag igen

Varför är morgonen så tidig på måndagen när det är sovmorgon samma tid på torsdagen? *gäsp*

Anton blev arg imorse när han skulle lämnas på dagis. Ida hade sin pulka med o det hade ju inte han. Orättvist så det förslår.
Ida hade utedag idag. På fm åktes det skridskor. Det hade visst gått rätt bra. Ena bandet (som man drar under skon) på overallen hade dock hamnat under så det gick av. Efter lunch som vanligt i matsalen så åktes det pulka o det var visst roligt det med. I pulkabacken dracks det varm saft o åts macka. Sen åter till skolan för avslutningssamling o mellis. Sen trodde personalen att barnen skulle vara trötta o vilja vara inne o vila o ta det lugnt... icke. På måndagar är det ju fritidsgympa. Så även idag såklart.
Nå. Hon var i alla fall både hungrig o trött ikväll så.

Jag tog mig faktiskt ut på en prommis på knappa timmen idag. Lite kallt om benen till en början. Ok då, typ 45 min av de 57 som jag var ute... Men det var inte alls så halt som maken försökte få mig att tro.
Imorse regnade det underkylt regn o på em snöade det lätt -2. Så det är ju varmt.

Kollade på Familjen Annorlunda. Sååå skönt det såg ut att sitta på trappan o filosofera barfota... ah sommarn, längtar. Fast 8-9-10 barn... njee det vete f-n.

Nu är det sovadax för imorrn ska ekipaget (minus mig då) lämna bygget 6.45 helst. *gäsp igen*

Funderar på att göra om schemat lite på jobbet, somliga är inte helt nöjda med uppdelningen. Får se hur det blir med det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar