tisdag 16 mars 2010

Jourvecka

Barnen sover sött efter att ha bråkat en hel massa mellan hemkomst och middag. Eller sött.. jag vet inte, Ida började just snacka en massa i sömnen. Får se om hon lyckas väcka sig själv eller lägger sig igen.

Mitt i läggningen lyckades kära vännen ringa också. Insåg sitt misstag när jag tryckte av henne. Hade en trevlig pratstund när barnen somnat. Nu skulle hon skriva på sin föreläsning hela natten. Jourvecka där med, fast motstående nätter. Hennes sambo med (samma jourlinje som maken).
Lovade mata lite kissemissar nästa vecka då de tänkt sig att knata green i Portugal då.

Promenerade till jobbet ibåde idag o igår. Skön sväng o lite luft sådär men sååå halt det är! Så smått börjar gångbanorna bli fria från snö men innan dess är det ju is... Det är sådär en -6 på morron o +4 på em. Töa, frysa, töa, frysa, töa... osv.

Rådfrågades på fritids idag. Klasskompis till Ida som klämt tummen i bildörren (inte idag). Blå nagel som buktar o de blå kryper ovanför nagelbandet, svullet runt om o ooooont. Ajajaj, sa jag. Ja. Behöver tömmas.
Hoppas de fick komma in ikväll... undrar hur lilla E lyckas sova annars... Rätt lätt att tömma själv om man vågar o har en samarbetsvillig 6 åring. Glödga ett uträtat gem. Håll fast fingret och tryck bestämt gemet genom nageln. Det är ju den instängda blödningen som gör ont, lyckas man släppa ut den släpper smärtan. Åtgärden är alltså rent smärtlindrande till syftet.
OM man nu inte har brutit tummen men då borde nog va blåare...

Semesterslagsmål på jobbet. Inget konsensus idag. Jag vet ju vad jag tycker...

Ola har det skoj. Idag hade han ledarskapsutbilning på Svampen 8.30-16 (eller nåt) o så journatt på det 1630-8. Undrar om det går att väcka vb imorrn kl 1545...

Ska på Me&I party på SÖNDAG. Najs. Undrar hur hon har lyckats få L att komma en söndag!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar