torsdag 25 mars 2010

Kattmatning

Jo vi är ju kattvakt nu. Kattägarna aka käraste vännen J med sambo är ju i Portugal o knatar fairway o sånt. Härligt. Jag var engagerad nu ti-to för kattmatning. Har varit där morgon o em. På em har barnen följt med. Nemas problemas. Kelen svartis misse Lucifer o reserverad stor spräcklig Hubbe, har hälsat mig/oss med ett maao.

Idag när vi kom dit, på em med båda barne är det första som slår emot mig en doft som man inte tar miste på. Bajs. Kattbajs. Bläääk. Inga missar. Fyller på mat o vatten. Beordrar barnen att stanna på övervåningen o går för att leta rätt på katter o stankursprung. Loja missar i källarnen. Bajs överallt i kattrummet. Kräsen kisse som inte vill gå på en "smutsig" låda. Blääää... Kan inte fixa detta nu. Får höra med J hur jag ska göra... Åker hem o glömmer att ta in posten till dem. Planerar att kanske åka tillbaka ikväll.

Barnen leker ute o jag passar på att fika o begära fp på fk. Barnen slåss o är osams o kommer in. Leker o slåss... ah livet som vanligt en vardag strax före middag. Letar fram lite rester. Glada barn igen. Ola kommer hem. Hälsas sedvanligt med spring o kram o puss.
Make påminner mig att han ska på middag hos kollega. Jaha. Var det idag? Ok.
Ska han äta nåt innan då? Jo, nåt litet. Svänger ihop varsin omelett. Barnen kollar Boli. Vinka till pappa.
Anton somnar nästan mitt i tandborstningen, o på riktigt medan jag borstar tänderna på Ida. Langar upp Liten i sin säng. Läser med o för Ida. Godnatt.

Ahhhhh... en kopp te i soffan under filten för "&%/&¤#&¤#¤ vad det är kallt här. SMS från vännen. Hon får inte tag på kattvakten som ska komma imorrn (kusien) eller far sin så det vore bra om jag kunde fixa... annars lär ju kattvakten som kommer imorrn märka det. Jojo... för nu kommer jag ju inte loss. Så misse får nog ha de lortigt över natten. Jag ska ju dessutom börja jobba kl 8 imorrn istället för 9 och lämnar barnen så då hinner jag inte heller. Kl 1730 imorrn kväll har kattvaktskusinen tagit över. Nå, då så.

Då kollar vi lite "vad blir det för mat" istället. Stek. Gott! *tar fram fransyskan ut frysen*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar