tisdag 13 april 2010

Språkutveckling

Mamma o min e jeje bob! =Mamma och jag åker på bobben!
A lill ha y *macka* e jaja (+tecken). =Jag vill ha ny macka och mjölk.

Dagens meningar... *tecknas bara*

Nu finns även ord som
bort
plats
keps
chips
tejp
klippa/sax
ljust
varmt
kallt
stor
liten
blöt
köra/åka
färdig
mätt
mjölk
kissa
bajsa
bredvid
(väckar)klocka
se
regna
arg
ledsen
bebis
napp
hallå

...i ordförrådet även om de inte riktigt låter som de ska. :)

Begrepp som bredvid, mittemot, bakom, lika, i, under och på förstår han.
Det pratas o pratas mest hela tiden.

A lill ha den namnam. =jag vill ha mat!
Näe, bohopa. A lilla ja bii mamma! =jag vill inte se Bolibompa, jag vill köra bil med mamma

Hämtade nyss en ny tid till logopeden i brevlådan... på måndag 1530. Funkar ju inte. Då kanske fönstren kommer (om de inte kommer på fredag) och hur som helst ska jag slinga håret kl 16. *suck*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar