söndag 18 april 2010

Var är fönstren?

I fredags fm ringde Ola till fönsternissarna... jo då, fönstren hade åkt. I fredags kl 17 kom jag hem o konstaterade att det inte kommit nåra fönster under dagen. Så nu är frågan, var är dom? Åkte dom tillbaka till mörkaste småland eller står de på Beijer eller?? Återstår att se om de kommer imorrn...

Idag när Ola sov efter som jour tog jag med mig barnen till skogen o plockade vitsippor och hade med lite fika. Mysigt så tyckte jag. Det tyckte inte Anton han pyschhhh o ville sitta i vagnen o gå hem, inte plocka blommor -alls. Äta bulle gick bra i alla fall.

När vi kommit hem igen i blåsten, för det blåste en hel massa o inte bara över fälten utan i trädgården med, så sådde jag lite frön i pallkragen. Det blev sallad både grön och röd, morot och gräslök. Sen ska jag köpa plantor med jordgubbar och lite kryddväxter o stoppa ner också. Lagade mat o väckte Ola. Planerar lite ombyggen.

Ola bytte däck på cykeln med hjälp av barnen medan jag röjde lite inne. Nu går Olas vinterjacka på andra varvet i tvättmaskinen... får se om den blir ren nu.

Boli, pannkaka o sova för barnen. Lax o Parlamentet för oss.

Bokat Kolmården med övernattning på vildmarkshotellet har jag gjort också med mamma i luren. O betalt för de va man visst tvungen att göra bums... nåväl. 28-29/6 blir det. Så då blir nog v 25 förmodligen på Kuse. Kanske.

Nu blir det Millenium från igår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar