tisdag 17 mars 2009

Alla hemma

Ola är ledig denna vecka. Så skönt att hinna med lite. Tyvärr börjar jag känna av lite förkylning men det får väl gå ändå. Idag har Yngve varit här o målat tak. Jag har också varit ledig idag så jag har hunnit runt o beställt ny fryslåda o kollat färgprover på Krafft. Svårt att bestämma nyans är det. Svårt att diskutera saken med Ola som är färgblind o inte ser om det är grönt eller turkost eller lila... mja....

Ola hade barnen mest hela dagen o medan jag var borta var de i lekparken. När jag kom hem satte maken och svärfar upp dörren mellan förrådet och tvättstugan. Yngve åkte vid 15 o jag vilade lite i soffan. Maken o barnen gick ut i leran o jag fixade mat. Anton ville inte följa med in utan lackade ur helt. Vägrade äta alls. Tröööött. Han fick välling sen o somnade nästan bums. Ingen bokläsning idag inte.
Ida åt i 45 min till (efter att jag käkat klart) näpp ingen ny favorit... :) Men nu är hon på g i säng hon med. Jag tyckte det var gott däremot. Fläskfilé med skogspanna (Arla).

Imorrn är det jobb igen... för min del.
Barnen ska väl hitta på nåt skojsigt... Ida tjatar om Lek o Buslandet... får se om jag orkar imorrn. På torsdag ska jag o J på Stand up på Harrys (ska bli såå skoj!) o fredag jobbar jag ju sent.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar