onsdag 11 mars 2009

Vilken vecka, vart ska jag börja?

Där jag slutade kanske...

Middag ute med J på Thao. Mums. Vi satt kvar till 2330. Skönt att kunna snacka lite utan en massa avbrott.

Onsdag, torsdag var väl inget särskillt.

Fredag var jag o handlade efter jobbet på Mega, Maxi och Systemet. Nej, jag var inte alls själv på nåt vis. Dessutom hade Systemets betalserver lagt ner verksamheten så det var bara att ställa vagnen o sälla sig till kön till bankomaten. Knata tillbaka o betala. Bort till bilen. In på Maxi... vid 20 kom jag hem. 3 timmar o ca 3 tusen fattigare... Nåväl. Trött. Körde ett par tvättmaskiner.

Lördagen handlade mest om städ o tvätt. Vid 1745 kom M o K samt S o J på middag. Det var meningen att maten skulle vara klar 18... o det var den, nästan. Fast vi åt inte förran vid 1930 eftersom det där nästanet var såsen som inte var klar o just då behagade strömmen gå... bara att tända ljus o vänta.
Sen åt vi gott. Barnen var snälla o kollade på film. De åt när strömmen gick så de var mätta o glada tillskillnad från oss som var lite lätt småhungriga då vi inte heller ätit lunch. Barnen kom o bad om att få gå o lägga sig vid 21 så 2130 sov de. Anton kom o la huvet i mitt knä... nussen...
Sen drack vi upp vinet o spelade Sybarit. Vann gjorde J. De åkte vid halv 2. Jag la mig vid 3. Ola fick rätt brått i säng vid 2.

Matlagningsdags...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar