onsdag 11 mars 2009

Söndagen

Var en dag efter kvällen innan... lite segt alltså. Inte många knop gjordes. Ola funderade en stund på om det var magsjuka men när han piggnade på sig på em så la vi ner de tankarna...

I måndags skulle jag börja 8 eftersom en kollega skulle på läkarbesök. 715 ringder den andra kollegan som skulle öppna o berättar att hon är på väg till akuten med hjärtklappning. Okeej, dags att lägga i överväxeln på barnlämningen alltså. Tyvärr hade jag redan den i så jag anlände till jobbet strax efter 8. En lätt panikslagen chef ringde när jag stod o bytte om o undrade varför de va tomt på lab. Vår uska hjälpte mig tills kollegan kom från läkarbesöket. Jag fick ringa farmor som hämtade barnen. Jag jobbade till 17.

Sen har veckan fortsatt i samma stil. Övertid o massa jobb. Igår och idag har S kommit o stängt så jag har sluppit det i alla fall. Men att gå upp så här tidigt plus jobba för 1,5 är jobbigt. Barnen är inte vana o är aströtta. Jag med. Idag lessnade Anton ihop redan när jag hämtade på dagis. Ville inte ha nån mat utan gick o hämtade pottan istället... så han fick väl sitta på den då. Välling o tandborstning o i säng. Han sov på 2 min eller mindre, inte ett ljud. Så man får väl säga att insomningsövningen går bra. Har börjat dra igen dörren lite mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar