tisdag 3 mars 2009

Trötta barn

.. fick jag med mig hem idag. O hungriga så snart ska jag servera rester från gårdagens makaroner o köttfärssås. Själv ska jag ut o käka med J bara Ola kommer hem från jobbet. Han fick hand om barnavd denna veckan också. Dvs massor att göra.

På att göra listan står:
göra skadeanmälan till AIG
ringa omplaceringspersonen på kommunen
spackla i tvättstugan
göra upp nytt schema för mina 80%
skaffa nya dagisställ till barnen på Mega
mm mm mm mm mm

Vi (dvs jag) har börjat med ny läggningsrutin för Anton. Målet är att han ska somna helt själv som Ida gör. Första kvällen i fredags tog det nästan en timme (55 min) o en massa arg liten kille. Jag satt o läste utanför dörren. O lyfte honom i säng massa gånger. På slutet satt jag innanför dörren o han somnade på golvet bakom fåtöljen i ett sista trött försök att inte vilja ligga i sängen.

I lördags tog det lite kortare tid. Jag satt innanför dörren med lampan i hallen tänd till en början men släckte och satt i mörkret på slutet, då blev han lugnare. Annars började han också läsa böcker o leka istället. Bakom fåtöljen skulle han ff ligga o smågnälla. Lyfte honom i säng o stoppade om ett ägn gånger. Han somnade tillslut i sängen under protest, tog väl ca en halvtimme.

Igår satt jag i mörkret utanför dörren, synlig. Lyfte tillbaka honom 3 gånger med 2 min mellanrum då han kröp ur sängen o ner bakom fåtöljen o la sig o surade.. Han somnade utan gnäll på slutet tog 15 min. Ska bli intressant att se hur det går för Ola ikväll.

Suuura barn... dags att värma maten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar