fredag 30 oktober 2009

Anton

glömde jag skriva om...

Natten till igår sov han ordentligt. Äntligen. Rätt trötta föräldrar har killen.
Men då somnade han som vanligt vid 20. Vaknade först vid 430. Kom över till mig. Somnade om bums o sov till 7.30 då jag väckte honom.
Nu inatt somnade han som vanligt men vaknade redan vid 130. Sov sen till morgonen. Men det gjorde inte jag för Ida hojtade vid 3 o ville ha hjälp med att få filten åt rätt håll. Så försökte jag somna om medan Anton sparkade mig i ryggen, vände på honom ett par gånger innan han låg kvar o still. Upp vid 7 igen.
Nu somnade de båda vid 2030 får se hur länge lugnet varar.

Igår när vi kom hem på gatan så såg vi en röd SAAB åka upp på vår uppfart.
- Vem är det där!? Frågade jag barnen.
- Mormor! sa Ida
- Momo!!! sa Anton
- Nja det kan ju vara Morfar också. Sa jag.
- Nä Momo! Sa Anton.
- Ja vi får väl se, sa jag.
Så kom vi fram o såg att det var Morbror och Morfar som klev in hos oss.
- Nääe Momo, kom de från Anton då.
- Nej, Mormor är nog hemma. :)

Sen frågas det en del
- aaee Oiiis???
- Helikoptern står .....

- de e miiin mamma/pappa/nene/oiii/namnam

Antons mamma räknar det som 2-3 ordsmeningar, dessa efterfrågades på logopedmötet sist o då var vi tveksamma. Visar ju på att det går framåt. Hon (logopeden) sa att de (2 ordsmeningarna) brukar komma när ordförrådet är en 60-70 ord. O det stämmer ju.
Vi skulle dit igen i oktober... kan bli lite svårt. Den är liksom slut nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar