fredag 30 oktober 2009

Idol

.. är det enda som går att titta på på tv just nu. Blääärk. Inget annat orkar jag hitta på nu heller. Gå o lägga sig är lite tidigt.

Nu ringde maken. Rapport om dagen.

Idag har pappa varit här o slitit. Igår tog han ledigt o dök med brorsan o var o kollade bil o så... så då var jag måttligt nöjd med det. Men idag har han inte bara satt upp nischerna till båda fönstren han har satt upp dörrposterna också. Men så var han kvar till 17.15 också o var rätt död när jag pratade med honom förut. Stackarn.

Imorrn ska jag åka ut till Vintrosa o hämta fogskum så Ola kan får skumma de stora hålen innan jag kan spackla det sista. Har inte orkar varken slipa eller spackla. Lär inte bli nåt tapetserat i helgen i alla fall. Troligen nästa helg då.

Ola sover imorrn, ett tag i alla fall. Då hämtar jag skumfogen. Så får han skumma hålen när han vaknat. Sen ska det härda ung ett dygn. O vi kanske ska fira våra 12 år på nåt litet vis. O åka till kyrkogården o tända ljus.
Söndag jobbar Ola hela dagen. Jag ska ta hand om barnen, kanske lyckas jag få på lite spackel där det behövs... innebär att jag bör slipa imorrn innan han skummar också. Städa o det vanliga. Åker till Vintrosa för middag kl 12 med barnen. Tjälknöl och pot.gratäng. Gött. Längtar. Planering av alla födelsedagar framöver och jul. Förmodligen lite prat om farmor.

Fö var det ingen vårdplanering av henne häromdagen. Farfar hade missförstått. Däremot har de flyttat upp henne till 3an igen med telemetri i 3 dygn. Vad de nu ska komma fram till av det. Att hjärtat slår lite oregelbundet, att hon har svårt att hålla trycket, att hon har grav hjärtsvikt och förmaksflimmer... inga nyheter. O ja, det är sannolikt orsak till hennes stroke. Hon borde pga det ha waran men det är kontraindicerat på henne pga blödning. Trombyl skyddar inte tillräckligt på vensidan... ja. Moment 22. Parantes.

Japp sen är det vardag igen. Förmodligen en ganska "mycket att göra" vecka. Kommer mer o mer halsar och ÖLI nu. Influensor, tror jag hade en idag. Waranbehandlade som vill vaccinera sig o därför behöver nytt PK.

Tapetsering nästa lördag då. Byggstädning på söndagen. Jobba på måndagen och tisdagen. Packa måndag kväll. Åka till Stockholm på tisdagen efter jobbet. PINK. Onsdagen shoppa på La Stada. Röja lite till sent när jag kommit hem. Torsdagen jobba, förhoppningsvis flexa ut. Baka röja lite till. Me&I party. Fredag jobba. Lördag fylla år bjuda folk på fika eller nåt. Söndag slappa/sätta lister/åka o bada med barnen?

Känns lite fullplanerat nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar