måndag 26 oktober 2009

Hemma o skrotar

Anton knölade en del inatt med. Men inte var 40 e minut som fg nätter, utan mer eller mindre konstant fr 22-04. Skoj va... Var upp ett par ggr o försökt sitta på pottan men han vill helst ligga på en handduk på badrumsgolvet o få massage på magen. Där vill jag inte sitta mitt i natten så då fick han massagen i sängen istället o somnade om i typ en kvart... Han sov lite bättre på sen natten sen o vaknade halv 7 med ett neeeeej!!!! Ooookeeej.... bara att gå upp. En flaska välling senare var han betydligt gladare. Jag slumrade i soffan en stund medan barnen lekte snällt.

Nu har vi käkat frukost o barnen tittar på Madagaskar 2. Ska se om jag inte kan få på dem lite kläder innan morfar kommer o jobbar om en stund.

Pappa hade varit hos farmor i lördags. Bättre då. Det är tydligen inte afasi hon har utan mer struplocksförlamning. Hon kunde nu prata men det är väldigt sluddrigt. Men med lite fantasi kunde man förstå sa pappa. Hon har känsel i tungan men inte på insidan av kinderna. Dvs hon känner när det är mat i munnen men är det vätska är det svårt. Dvs det spills en del.
Bra att det går åt rätt håll. Men det känns i nuläget inte aktullt att hon ska komma hem mer. Deras boende är ju inte direkt anpassat. Lär bli rehab ett tag o sen nåt korttidsboende gissar jag.

Vi funderar på julplanerna. Vore skönt att slippa kajka omkring. O nu får vi ju plats här...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar