torsdag 8 oktober 2009

I morgon jobba

Missade afterwork ikväll eftersom Ola jobbar men när barnen somnat o regnet öste ner så var de rätt skönt att vara hemma. Drog på mig träningskläderna o körde ett pass istället.

Sen ringde pappa för att berätta att han tänkte komma o jobba lite här imorrn. O så passade han på att berätta att farmor är inlagd igen. Samma som vanligt. Vätska i lungsäcken o ingen ork. Han undrade om trycket hennes va bra, men det kunde jag inte riktigt svara på tyckte jag. Hade hon varit frisk o så så är det kanontryck, vad hon ska ligga på som svårt hjärtsjuk har jag ingen aning om.
Han berättade också att han fått faktura på fönstren så den tar han väl med imorrn.

Imorrn åker svärisarna till Småland för att hämta våra dörrar. Pappa visste inte om han skulle kunna jobba här nästa v för att sätta i dem. Det strular tydligen i Kga. Nåt om bygglov, myndigheter o brandvägg. Ehhh han skulle ju bara fixa taket. Han försöker slinga sig som värsta hasselsnoken sa han... vill inte.

Anton har varit hur pigg o busig som helst idag så imorrn är det bäst att han får gå till dagis. Idag har han tempat runt 36.7 sådär. Har en prick på örat.
Jo, jag tror på tredagarsfeber, fast prickarna inte ser ut som de "ska" o inte sitter där de "ska". Allt annat är typiskt. Snabbt insjuknande med hög feber men rel opåverkat allmäntillstånd. Viss ledvärk och klåda. Efter 2-3 dagar sjunker febern och prickar uppträder. Smittsamt så de flesta barn har haft det vid 2-3 års ålder. Dock är inkubationstiden lite lång för att Ida ska ha smittat Anton. Tror de va en vecka eller så. Orkar inte kolla nu.

Nu ska jag sova så jag orkar jobba imorrn. O vara trevlig kanske...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar