söndag 11 oktober 2009

Vaar är låsen?

Jodå så att eh... Vi har beställt nya ytterdörrar ju. Från Bor. Som svärisarna hämtade igår. De är assnygga. Men, vi hade beställt med låscylinder o nycklar o hela alltihopa. Allt vi skulle köpa var trycken. Så idag skulle Ola åka o göra detta. Öppnar kartongerna för att kolla lite. Inga lås. Eller jo kistan sitter där men inte cylindern o inte vaddennuhetersommanstopparnyckelni och inga nycklar. Hepp. Samtal till Småland. Morbroren ska skälla på dem imorrn o se till att få grejerna hitskickade. Tur att vi inte får dem insatta imorrn då.

Pappa hade ju kanske ev tid att komma på torsdag. Om han hinner. Om han inte ska dyka. O om bilen går igenom besiktningen. O om... äh jag vet inte.

Jag har försökt skrapa mig lite tapet.... går inte. Blött den. Går inte. Har nu plockat fram sandpapper nr 80. Syns ojämnheter mycket på fönsterväggen när man har taptetserat? För som det ser ut nu ska jag bredspackla hela den väggen... O kan nån lära mig det så det inte tar flera veckor?

Själv börjar jag på att planera nya projekt så här när de pågående går o stå. Gillat av maken? Näpp. Make med smått panik. Hehhe....

Nu är de nån liten dam här som vill spela så jag får väl förpassa min ändalykt ut i nämnda kök.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar