söndag 18 oktober 2009

Söndag

Idag har jag varit riktigt effektiv för att vara jag. Gick upp med barnen vid strax efter 7. De var huuuungriga!!! Frukostutfodring. Fixade lite i köket.

Bytte om till träningsstassen vid 9, väckte Ola o kom iväg 9.20. Tog en lång stavpromenad o var hemma 10.35. Skönt. En aning kallt om benen bara.
Fikade lite banan o te. Kastade ut Ola o barnen till lekparken, bytte om o slipade spackel. Dusch. Ola o barnen kom hem o åt raggmunkar kvar från igår. Jag åt ytterligare en banan o en shake på stående fot.

Fika lite hos Ax2 med barnen Lx2 vid 14. Var till lekparken en sväng först. Barnen lekte o busade. Vi fikade o snackade. Var kvar till halv fem då storL skulle på gympa. Hem o middagsutfodring av barnen. Bada barnen och gjorde rent badrummet medan Ola la på andra lagret spackel. Nu har jag sövt lilleman o Ida är på väg att bli nerstoppad i sängen av sin pappa. Jag har städat lilltoan o hamnade nu här.

Ska plocka lite så det kanske går att dammsuga imorrn. Sätta på en tvättmasking o sen kolla på Parlamentet. Sen blir det nog inte så mycket mer gjort här idag tror jag.

Igår fick jag sova till 9.30 sen bytte Ola däck på bilen o jag spacklade. Sen lagade vi pizza till middag. Inte så uppskattat av barnen. Hyrde en film på kvällen.

Nya ord:
alle ibland med antydan till p först (pallen)
tääda (städa)
paapaa (apa)

När de kom tillbaka från lekparken berättade han att han hade "de ooii, o de tutu" Har du åkt rutchkana och tåg? Mmm! Var det roligt då? Mmm!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar