fredag 23 oktober 2009

Trööött

Inatt sov Anton i 20 min intervaller. Verkade ha ont i magen. Gnälla gnälla, knöla runt... böka böka, dricka lite välling, knöla, gnälla, läckande blöja, gnälla, sova en stund, knöla knöla, gnälla, välling, knöla gnälla sova en stund, gnälla gnälla... Mitt i allihopa vaknade Ida vid 2 o undrade om pappa fortfarande var hemma... eh jooo det är mitt i natten... o så fortsatte det hela natten *gääääsp*

Ola har varit hemma med honom idag. Knölade o gnällde allt mindre vad dagen led. De var upp på jobbet en sväng o kollade en urinsticka och crp, inget napp där. Bara en Anton som inte var glad på mamma alls... lät sig inte mutas med en bil alls... mamma dum!
Men när jag kom hem var det glömt o för sen stund sen somnade han gott i min famn innan jag hann gå upp o läsa bok med honom.

Idag har pappa varit här på em o mjukfogat, satt upp fönsterbleck och den ena av sidorna på mellanväggen. Undrar om han tänker komma på måndag.

Vi planerar att sova gott inatt... hoppas att Anton är med på det. Köpa repgips imorrn och sätta upp, kanske hinner jag spackla en omgång på kvällen. Ida ska på kalas 11-13 så då handlar vi väl. Sen kanske Ida ska sova hos sin farmor o farfar på kvällen om hon får som hon vill... o det brukar hon ju få. På söndag blir det väl mer spackling o hämta Ida, kanske middag där? Så är det ju det vanliga, tvätta, städa, handla osv...

Hon längtar tills vi ska till Stockholm. :) Åka tåg o allt vad vi ska göra. Träffa moster inte minst.

Pappa hade varit hos Farmor igår o då hade det gått tillbaka lite. Hon hade skrivit "stroke" och pekat på sitt huvud så hon vet vad som hänt. O så hade hon skrivit "banan" hon va huuuungrig. Sen såg ssk att pappa matade henne (i början tog hon skeden själv men orkade inte sen) med bananskrap så då kom hon med näringsdryck som hon fick i sig hela (2 dl). Sen ville hon inte ha mer banan, mätt o trött. Hon "grymtar" så att nån som har en aning om vad hon kanske skulle vilja säga kan kanske förstå.
Jaja... vi får väl se vad som händer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar