söndag 4 oktober 2009

pp'eje

...svarade Anton glatt på frågan vad han gjorde när han kom indinglandes i pappas armar. Hur då undrar vän av ordning? Jo ppeje så klart.
O när pappa satte ner honom på golvet ville han ijje!



Idag är det kanelbullensdag och jag har lekt bullmamma o bakat bullar i nya ugnen. Det gick bra. De blev hemskt goda tydligen. 16 st har gått åt redan. Bäst att rädda återstående 48 ner i frysen så det blir fika nån mer dag... o inget ont i magen idag. Kanske tom lite middag senare. :)
Anton vurpade på nåt när han hämtade sig en ny bulle o bullen åkte iväg. Aj dä.. (pekar på foten). Mamma blåser. Buu? Här är bullen ja. Vassego. Gack. :)

När jag hade räddat återstoden av bullarna ner i påsar så att det inte gick att hämta sig flera kom han o frågade: ulle?

Nu är de uppe på Idas rum o har disco. "När man dansar o så..."
Mamma ska städa lite i köket.

Pappa åker snart till jobbet. Ida har feber idag med men går på alvedon så hon är som vanligt... kanske lite trött bara. Undrar vad det är för sjuka. Jag vabbar imorrn. Ola får ta Anton till dagis när han kommer hem... tror jag, om han inte blir jättesen.

1 kommentar:

  1. Uppåned? Jag glömde helt av att göra bullar idag, men jag har kokat saft iaf. =)

    SvaraRadera