tisdag 13 juli 2010

Åska

åskoväder har vi haft på eftermiddagen. På fm var det olidligt varmt o fuktigt. 28 grader inne o 33 ute. Vi höll oss inne med stängda dörrar. Vid 13 taget började det mullra så smått o kom lite regn... sen har det hållit mer lite fram o tillbaka till 18 taget. Ola kom hem redan vid 1430 så vi har haft en lugn em. Barnen hade lite tråkigt en stund o det tjatades om både tv, spel o dator när det åskade som värst.

Jag har gjort rent badkaret. Diskat det kanske man säger eftersom man gör det med disktabletter... urk vad mycket goja som kom upp. Bläkk.

Så svängde vi iväg till Willys o shoppade lite mjölk mm. Barnen busade i gångarna, glada över att få komma ut lite gissar jag. Är tråkig mamma idag som inte vill nåt alls.
Anton ville åka ba najn. Han såg ketchup o chips. När vi kom hem hittade han en enkel bok om en brandbil som han läste för oss. Brandbil, vatten, katt, slut, ledsen, glad, smutsig, tvätta, ren (minns inte riktigt hur han säger). Vi spelade häxan surtant o där var en nanne (nalle).

När jag la Anton idag läste vi Bamse o när vi kom till katten Jansson så började Anton berätta om mormors katt.
Den är rädd för mig o Ida men inte för mamma o pappa. Den låg o sov två gånger, under bordet och vid bilen men sen blev den rädd för mig o gick iväg. Sen fick den flytta sig så vi kunde åka annars skulle ju inte mormor ha nån katt mer... den tut tut momo näe mjaaao
Typ så. Fast på Antonspråk då. Sen var det lite mer snack om wrumwrum som är ba o "ja lill ha den ba wrumwrum nu, nunununu!" Tro är det nån som är lite avis på morbror här.

Nu efter de somnat har jag ätit en fruktsallad, nu dricker jag lite te (utan att flyta bort) o pluggar fototips. Skoj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar