söndag 11 juli 2010

Tropisk värme

Det är vaaarmt! Pust o stånk... så nu har jag klagat lite på det. Nu ska jag ta en kopp te till så kanske jag blir lite svalare... eller inte. Men men... teaddict är man så vad ska man annars göra? Missade kvällskoppen igår, drack nog lite för lite vatten i värmen också. Vaknade törstig med huvudvärk idag... som bakis... ja det är ju söndag men det var lääänge sen det var så pass party att man vart bakis en söndag.

Med 27 grader i sovrummet sover man lättklädd o knatar inte ut på balkongen för att hälsa godmorgon till grannen som käkar frukost på sin altan... barnen gjorde det istället.

Igår vattnade vi kisse i Vintrosa. Passade på att bada lite i poolen o så väntade vi 2 timmar på att klortabletterna skulle lösa upp sig. Försökte knäppa lite macrobilder på div blommor men kom fram till att det nog faktiskt krävs ett stativ då. Svååårt att handhålla. O så lite vind på det. O fullt solljus kanske inte är det bästa ljuset heller... får se när jag har laddat in bilderna. Just nu sitter batteriet på laddning, det tog liksom sluuut. Men jag tror att en av dem är skarp i alla fall, den där slutartiden blev 1/2000 eller nåt liknande.

Hämtade mitt paket med fotoböcker häromdagen... skoj skoj. Så nu pluggas det.
Funderar på om pappa fortfarande är villig att avvara sitt polarisationsfilter till mig...

Jaha.. undras vart det ska badas idag då... Ånnaboda kanske. Leken är vi för sena för, o jag har ingen lust att vänta till 16... Nej men en kopp te till i värmen då... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar