fredag 30 juli 2010

Vatten vatten o mera vatten

Det kommer ner en hel massa blött uppifrån. Kurar inne o gör just ingenting. Är inte ett dugg avis på de stackare som ligger i tält på leråkern, ja alltså jag menar O-ringenområdet. Springa ute i skogen på blöta hala stenar o rötter i ösregn lockar inte heller.

De va visst riktigt skyfall här i onsdagskväll. Massa vattenfyllda källare. Vi mötte regnet i Dalsland, före o i Karlstad regnade det som värst o mellan Karlstad o Karlskoga var det en massa vatten på vägen. O jag kunde lätt konstatera att på en 2+1 väg håller alla samma spår... utom jag som gjorde mitt bästa för att undvika de vattenfyllda spåren. Lyckades sådär. Fick lite vattenplaning vid nåt tillfälle så det blinkade o hade sig i panelen..ojoj. Nej, jag körde inte särskilt fort heller... bara 80 typ, andra höll 100. Nya däck? Jo det inköpet är planerat till nästa säsong. Det gjorde väl sitt till också att vi var fullastade o rätt så baktunga, det var hö fram som släppte. Det spann loss lätt vid rödljus o så också. Hur som helst, det var läskigt, men vi kom hem välbehållna.

Idag har vi inte gjort många knop. Jag hade en tråkig rethosta igår (o nåra andra kvällar också) så jag hade svårt att somna. Gick upp o tog lite bricanyl o sen gick det bättre. Har varit ok idag med men känns som att det börjar komma igen. Kan det fuktiga vädret ta o ge sig av nu tack!? Känns inte som att det är nån infektion på g, nog för att jag nyser lite men inget mer än så. Så jag fick sova lite extra länge imorse, tack för det. Gick upp vid halv 10 tror jag de va. Anton väckte oss med ett "däääädii!" vid 8. Sov hela natten i sin säng. Nu på semestern har han kommit över till oss nån gång under natten. Kom med sin kudde o kröp ner emellan... Mysigt det med men det är skönt att få sova ifred också.
Ola o Anton var iväg o handlade lite grejer efter lunch... eller ja, hela em blev det visst. Nu efter middagen har barnen badat o Ola är o dricker "en" öl med Isak. Tvättmaskinen går för 6e gången idag...
Funderar på mitt nya o bättre liv...
Nu är de tandborstningsdags.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar