lördag 13 februari 2010

Feber

Ida fick andra pandemrixen i fredags morse. Gick fö bra, ingen kö, lite ajaj men ingen gråt. Jag kom till jobbet bara knappt 30 min sen.
På em ringde fritids till Ola för Ida var hängig o sen hade hon feber o var bra gnölig o trött när jag kom hem. Inatt stökade hon lite, drömde o pratade en del... Hade 39.0 imorse men på alvedon har hon varit en glad tjej o som vanligt hela dan. Mer alvedon vid lunch 38,5 o nu när hon la sig vid 2030 hade hon 37.8 o fick vara utan alvedonen. Hon hade vaknat, eller tja... hon vaknade ju tillsist men hon stökade lite som igår.

Inatt kom Anton över till oss vid halv 4 taget o vid 5.40 fick jag knata upp o stänga av hans fina nya klocka som stod o vardagsrummet o ipipipipipipipip. Somnade om tillslut. Ola o barnen gick upp vid 7.30 då hade Antons blöja läckt...

Jag fick sova till 930 då var min frukost färdig. Najs.

Eftersom Ida hade feber så blev det inget bad idag. Vi tog tag i städningen istället. O vid 1230 kom M o K med lilla F på fika. Vi fikade o pratade, F fick lunch o las att sova middag. De åkte sen vid 1430. Sen drog Ola iväg med Anton o köpte luftavfuktare o jag beställde en hushållsassistent på tretti.se. Värmde på lite käk till mig, gav Ida en mellismacka. Sen kom Ola o Anton tillbaka o åt lite de med innan vi byltade på oss o knatade bort o gav änderna lite brända bullar. Barnen hoppade i en snöhög o solen gick ner.

Ikväll har vi kollat melodifestivalen. Barnen fick McD o vi körde på "15 min/en kvart" varianten... Ingen mat inspiration alls. Nada. Niente.
Hoppas den kommer imorrn.

Nu har jag bytt lakan i sängen så nu ska jag krypa ner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar