lördag 6 februari 2010

Skottat

Strax under nollan var det idag. Jag vaknade av att lille sonen var vansinnigt arg på sin far här nere. Efter frukost körde Ola iväg Ida till kalas hos Greta, Anton följde med. Jag gick ut o skottade av altanen, dryg 1 m snö, hårt packad. Ola hämtade Ida o in o käka lunch.

Ola gick ut med Ida o hittade grannbarnen o lekte i snön. Anton hölls inne på övervåningen medan jag skottade balkongen, en dryg meter snö där med. Packat upp till räcket. Ni som varit här vet hur stor balkong och altan vi har...

Nu säger ryggen stopp. Så Ola fick ta sig en barnfri stund och gå ut o skotta bort balkongsnön från altanen. Nu ska jag nog ta en dusch medan Ola lagar våfflor åt barnen, sen blir det lördagsmys med IceAge 3, ostbågar, chips o morotsdipp. Melodifestival är det visst sen också.

Igår var det riktigt körigt på jobbet på em. Fram till 16 hängde det i. Tur att S jobbade annars vet jag inte. Ambulanstransporter. Dementa gubbar. Sjuka små barn. O inga läkartider kvar. Dr M kom in 16.50 o ville ha crp de hade jag räknat med så de va ok. Medan de väntade på att det skulle bli klart fortsatte han ta anamnes inne hos mig... Livsstilsfrågor o stress mm avhandlades. Errrm...(lalalalla) Långdragen öli. Dr M trodde inte att crp skulle visa nåt men poppade upp på 49 till hans stora förvåning.
-Hemophilus? sa jag.
-Jo kanske det. Eller moraxella....
-Njee då brukar man ha en förskräcklig hosta... (o det hade inte pat)
-Men det va ju lite rött i halsen, kan ju stämma med hemophilus... jahapp antibiotika. -Spring till apoteket, det stänger om 2 min. -Tack för hjälpen.
Kul att man kan hjälpa till :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar