måndag 15 februari 2010

Lugn måndag

Jasså de kan vara det med.. hade jag ingen aning om... jaja...

Åkte till Jennys kissemissar o gav de lite käk o vatten innan jag hämtade barnen. Idag var de inte alls lika kelna som igår så jag var snabbt ut igen.

Hämtade glada barn. Anton o resten av ungarna på regndroppen var på väg ut. Det vart visst lite väl högljutt inne enl personalen... Antons kläder låg i overallen... gissar att de inte varit ute idag för så brukar kläderna ligga från morgonen då han lämnas på en annan avd. 15 st fyraåringar eller snart fyraåringar som varit inne en hel dag... jo det kan nog bli lite väl livat de ja. O så uppskattar nog de flesta föräldrar som hämtar att barnen är ute o påklädda... :) Plus att det numera faktiskt är ljust kl 16... najs.

Hem o barnen blev plötsligt väldigt trötta o gnöliga. Lite fika lättade upp en liiiiten stund sen blev det tv o boli på datorn så jag kunde fixa middan. Ola kom hem lagom till maten var klar kl 18. Anton var trött o bad om att få gå o sova (nästan i alla fall) Han kom o ville att jag skulle komma med till vardagsrummet o gäspade o gnodde ögat demonstrativt. :)
Sov 1957. Lite väl sent eg.
Ida sov nån halvtimme senare efter lässaga.

Nu försöker trötte Ola läsa urologi i köket, jag har kollat på Familjen Annorlunda, väntar på RAW.

Igår var vi o badade på Eyrabadet. Funkade riktigt bra. Solen sken in så det var lite besvärligt att se i spat... Rätt mycket barn o vattnet också så man kunde inte riktigt busa som man ville. Efter bad o dusch o lämnande av våta handdukar hemma så drog vi direkt till Lundby för lunch. Lax e gott. Barnen busade loss en del. Vi kollade in deras nya tv. Anton somnade på vägen hem vid 1830 så det var bara att tralla i honom lite välling o lägga för natten. Sov 1930 för natten. Jag var hos han vid 2.20, stoppade om o klappade lite. Fick faktiskt för första gången på jag vet inte hur länge, om alls, väcka lillkillen i sin egen säng imorse. *ritar kors i taket*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar